Do zakresu działania Referatu Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, w szczególności należy:" 1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami uwzględniając realizację ustaleń wynikających z planu zagospodarowania przestrzennego. 2. Gospodarowanie gruntami stanowiącymi mienie komunalne w tym sprzedaż gruntów, budynków oraz przekazywanie gruntów w trwały zarząd, oddawanie w dzierżawę, użyczenie, użytkowanie, użytkowanie wieczyste. 3. Komunalizacja mienia. 4. Tworzenie i inwentaryzacja zasobu nieruchomości Miasta. 5. Numeracja nieruchomości. 6. Realizowanie zadań z zakresu nazewnictwa ulic, placów, mostów. 7. Prowadzenie podziałów nieruchomości na wniosek osób fizycznych i prawnych. 8. Prowadzenie rozgraniczeń nieruchomości. 9. Scalanie i podział nieruchomości. 10. Regulacja stanów prawnych nieruchomości będących we władaniu osób fizycznych i prawnych na rzecz gminy. 11. Regulacja stanów prawnych nieruchomości zajętych między innymi pod drogi gminne z zastosowaniem różnych trybów nabycia. . 12. Zmiany administracyjne granic gminy. 13. Współpraca w opracowywaniu projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. 14. Współpraca ze Starostwem Powiatowym w Mikołowie w zakresie spraw związanych z realizacją zadań na terenie miasta Orzesze 15. Współdziałanie z Wydziałem Rozwoju i Zamówień Publicznych przy przygotowywaniu dokumentacji przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. 16. Współpraca z Samodzielnym Stanowiskiem ds. Budownictwa oraz Samodzielnym Stanowiskiem ds. Planowania Przestrzennego. 17. Współpraca w tworzeniu i realizacji zintegrowanego systemu zarządzania Gminami Powiatu Mikołowskiego w oparciu o system informacji przestrzennej – GIS. |