Do zakresu działania Referatu Spraw Obywatelskich w szczególności należy:
1. Prowadzenie zadań w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych tj: 1) przyjmowanie zgłoszeń zameldowań i wymeldowań na pobyt czasowy i stały oraz innych zdarzeń objętych obowiązkiem meldunkowym; 2) rejestracja zmian danych z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych w ogólnokrajowym systemie Źródło; 3) wykonywanie zleceń z innych urzędów dotyczących zmian danych w adresach lub dokumentach wystawionych przez organ; 4) wysyłanie zleceń do innych organów i urzędów stanu cywilnego w celu poprawy nieprawidłowości danych; 5) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych; 6) udostępnianie danych z rejestru mieszkańców (RM), rejestru dowodów osobistych (RDO) oraz z dokumentacji związanej z obsługą dowodów osobistych; 7) wydawanie zaświadczeń meldunkowych oraz udzielanie informacji adresowych; 8) wydawanie, unieważnianie dowodów osobistych oraz prowadzenie rejestru dowodów osobistych (RDO); 9) przyjmowanie zgłoszeń o utracie dowodu osobistego oraz wydawanie związanego z tym zaświadczenia; 10) wydawanie zaświadczeń z rejestru dowodów osobistych; 11) zakładanie oraz prowadzenie archiwum kopert osobowych i dokumentacji związanej z obsługą dowodów osobistych. 2. Sporządzanie wykazów dzieci i młodzieży podlegających obowiązkowi szkolnemu. 3. Podejmowanie działań w zakresie profilaktyki zdrowotnej i ochrony zdrowia mieszkańców. 4. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o repatriacji. 5. Współpraca z Sekretarzem Miasta w zakresie spraw związanych z przeprowadzeniem wyborów do Sejmu i Senatu, Prezydenta RP, do samorządu gminnego, europarlamentu oraz spraw związanych z przeprowadzaniem referendum. 6. Prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców. 7. Prowadzenie archiwum w związku z wszelkiego rodzaju wyborami. 8. Współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy w sprawach form aktywizacji zawodowej bezrobotnych, organizację prac społeczno-użytecznych. 9. Prowadzenie spraw z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP tj. prowadzenie rejestracji i rejestru osób objętych rejestracją: 1) udział w przygotowaniu i prowadzeniu kwalifikacji wojskowej; 2) wypłacanie świadczenia pieniężnego żołnierzom rezerwy odbywającym ćwiczenia wojskowe. 10. Prowadzenie i udostępnianie wypisów z Rejestru Instytucji Kultury. 11. Wydawanie decyzji w sprawach odbycia zgromadzeń. 12. Kompleksowa obsługa w zakresie profilu zaufanego ePUAP. 13. Współdziałanie z Wydziałem Rozwoju i Zamówień Publicznych przy przygotowywaniu dokumentacji przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. 14. Kompleksowa obsługa terminala płatniczego w zakresie opłaty skarbowej oraz innych należności budżetowych.
|