Do zakresu działania Referatu Finansowego ds. Wymiarów, Opłat i Podatków Lokalnych należy: 1. Dokonywanie wymiaru podatków lokalnych. 2. Wydawanie decyzji o przyznaniu ulg, zwolnień i umorzeń. 3. Udzielanie ulg podatkowych i pozostałych (rozłożenia na raty, odroczenia terminu płatności, umorzenia podatku). 4. Prowadzenie rachunkowości podatkowej oraz przeprowadzanie kontroli podatkowej. 5. Windykacja należności z tytułu podatków i opłat. 6. Przygotowywanie projektów uchwał dot. stawek podatków lokalnych, powołania inkasentów podatków stanowiących dochody gminy oraz ustalenia wynagrodzenia dla inkasentów. 7. Zabezpieczenie zobowiązań podatkowych – wnioski o wpis hipoteki przymusowej, zastaw skarbowy. 8. Wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych, załatwianie wniosków dot. zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego. 9. Przygotowywanie danych do sporządzenia sprawozdań w zakresie podatków i opłat lokalnych. 10. Realizacja zadań wynikających z ustawy oraz z aktów wykonawczych dotyczących pomocy publicznej. 11. Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie udzielania pomocy publicznej, której nie dotyczy obowiązek notyfikacji. 12. Współpraca z prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przy opracowywaniu programów pomocowych w zakresie pomocy publicznej. 13. Wykonywanie zadań związanych z ewidencjonowaniem, monitorowaniem i sprawozdawczością w zakresie pomocy publicznej udzielonej przez Urząd w porozumieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu.
|