Do zakresu działania Referatu Finansowego ds. Budżetowych w szczególności należy:
1. Prowadzenie rachunkowości dla Urzędu oraz gminy zgodnie z obowiązującymi w tej mierze przepisami i zasadami w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych, prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych. 2. Bieżące prowadzenie ewidencji księgowej dla Urzędu oraz gminy polegającej na analitycznym i syntetycznym ujęciu zdarzeń, w tym również środków finansowych. 3. Prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami. 4. Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej w zakresie wykonywania budżetu. 5. Sporządzanie informacji o realizacji otrzymanych dotacji z budżetu państwa, przekazywanie dochodów z zakresu administracji rządowej. 6. Opracowywanie projektów budżetu gminy, układu wykonawczego i planów finansowych oraz opracowywanie materiałów do projektów Uchwał Rady Miejskiej. 7. Bieżąca ewidencja zmian w budżecie, kontrola prawidłowości wykonywania planu finansowego wydatków Urzędu i gminy. 8. Wystawianie faktur, not obciążających, not korygujących, prowadzenie ich ewidencji oraz sporządzanie deklaracji podatkowych. 9. Prowadzenie gospodarki kasowej Urzędu oraz spraw związanych z bankową obsługą gminy, wykonywanie całokształtu prac związanych z obliczaniem wynagrodzeń i pochodnych oraz sporządzanie deklaracji rozliczeniowych z tym związanych. 10. Prowadzenie ewidencji środków trwałych. 11. Prowadzenie ewidencji i rozliczeń środków pozyskiwanych ze źródeł zewnętrznych. 12. Prowadzenie ewidencji umów w celu zaangażowania wydatków. 13. Prowadzenie ewidencji mandatów karnych i wszczynanie postępowań zmierzających do ich przymusowego ściągania.
|