Do zakresu działania i kompetencji Sekretarza Miasta należy: 1) zapewnienie właściwej organizacji pracy w urzędzie, 2) nadzorowanie porządku i dyscypliny pracy w urzędzie, 3) opracowywanie projektu statutu, regulaminów i innych aktów wewnętrznych regulujących strukturę i zasady działania urzędu, 4) sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie: a) przygotowania materiałów na posiedzenia komisji Rady, b) terminowego przygotowywania i przekazywania do Biura Rady projektów uchwał wnoszonych przez Burmistrza, c) terminowego przygotowania odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych, d) terminowego załatwiania skarg i wniosków mieszkańców. Zasady przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków zawiera załącznik Nr 2, e) terminowe załatwianie petycji. Zasady składania i rozpatrywania petycji kierowanych do Urzędu zawiera załącznik Nr 6. 5) prowadzenie rejestrów: a) zarządzeń Burmistrza Miasta, b) statutów, regulaminów organizacyjnych i wynagradzania gminnych jednostek organizacyjnych, c) upoważnień i pełnomocnictw osób (podmiotów) do działania w imieniu Burmistrza Miasta jako organu gminy, d) innych upoważnień i pełnomocnictw, 6) sprawowanie nadzoru nad realizacją ustawy w zakresie dostępu do informacji publicznej, 7) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem instrukcji kancelaryjnej i innych aktów wewnętrznych, 8) realizowanie ustawy o samorządzie gminnym w zakresie dotyczącym oświadczeń majątkowych, 9) podpisywanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych realizowanych przez podległe mu komórki organizacyjne Urzędu, 10) 11) koordynowanie spraw związanych ze spisami statystycznymi itp., 12) nadzorowanie czynności związanych z: a) polityką kadrową urzędu, b) podnoszeniem kwalifikacji zawodowej pracowników urzędu poprzez szkolenia i kursy, 13) wykonywanie funkcji bezpośredniego przełożonego w stosunku do podległych mu kierowników komórek organizacyjnych oraz samodzielnych stanowisk wymienionych w pkt. 14 i opracowywanie zakresów czynności dla tych stanowisk pracy oraz wnioskowanie w sprawach osobowych dotyczących tych pracowników, 14) nadzorowanie i kontrolowanie działalności: - Wydziału Organizacyjnego, - Referatu Spraw Obywatelskich, - Biura Rady Miejskiej,
- Biura Realizacji Projektów, - Archiwum; 15) realizowanie zadań obronnych oraz przedsięwzięć wynikających z potrzeb obrony cywilnej i powszechnej samoobrony oraz zarządzania kryzysowego. |